0

Garantie & Retourneren

Hieronder vindt u de meest gestelde vragen over de garantie en het retourneren van artikelen.

Garantie

  • Zit er garantie op mijn artikelen?
    Het is van veel verschillende factoren afhankelijk of een artikel nog over garantie beschikt. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik, type artikel of leverancier specifieke afspraken.

    Om u zo goed mogelijk te kunnen informeren kunt u bij vragen over garantie op een artikel contact opnemen met de vestiging waar u het artikel aangeschaft heeft, zij gaan samen met u op zoek naar een passende oplossing.

    Neem contact op met het hoofdkantoor wanneer het artikel via de webshop besteld is. Dat kan via het telefoonnummer 0523-687510 of stuur een e-mail naar verkoop@wildkamp.nl. De garantiebepalingen staan vermeld in onze leveringsvoorwaarden.
  • Retourneren

    • Hoe kan ik een artikel retourneren?
      Het retourneren van artikelen is geen probleem, zolang er voldaan wordt aan de leveringsvoorwaarden.
      Bekijk hieronder de mogelijkheden om producten retour te sturen.

      Via de webshop
      Online kan er een retouraanvraag ingediend worden door het retour formulier volledig in te vullen. Na ontvangst van de retouraanvraag nemen wij zo snel mogelijk contact op. Daarnaast wordt er een kopie van de aanvraag naar het ingegeven e-mailadres gestuurd.

      In een vestiging
      Retourneren in een vestiging? Neem het product mee naar de vestiging, hier zal de retourname verder afgehandeld worden.
    • Kan ik een retour wijzigen of annuleren?
      Een retouraanvraag ingestuurd, maar deze nog wijzigen of annuleren?
      Neem contact op met de klantenservice.
    • Kan ik een retour laten ophalen?
      Het is mogelijk retourartikelen op te laten halen door Wildkamp.
      In het retourformulier kunt u aangeven wat de gewenste retour optie is, selecteer 'hier afhalen retour door Wildkamp. De kosten voor deze retour optie is € 7,50 per pakket of € 35,- per vracht.

      Nadat het retourformulier ontvangen is ontvangt u een bericht wanneer uw bestelling wordt opgehaald.
    • Kan ik de status van mijn retourzending ergens inzien?
      Dit is online niet inzichtelijk. Neem contact op met de klantenservice.
    • Kan ik producten in de winkel retourneren?
      Producten kunnen ook in een van onze vestigingen geretourneerd worden. Wanneer producten geretourneerd worden in een vestiging is het niet nodig de producten online aan te melden.

      Product omruilen? Bestel de nieuwe producten alvast in de webshop en laat het naar de vestiging versturen. Het is mogelijk de producten pas in de vestiging af te rekenen.
    • Wat zijn de retourvoorwaarden?
      Er zijn een aantal voorwaarden voor het retour sturen van producten. Hieronder de retourvoorwaarden:
      • tussen de datum van levering en retournering zijn niet meer dan 30 dagen verstreken;
      • de verpakking en inhoud zijn in oorspronkelijke staat;
      • een eventueel bij de producten afgegeven garantiecertificaat wordt geretourneerd;
      • de producten behoren tot het assortiment van Jarola;
      • de reclame is gegrond bevonden door Jarola;
      • de creditkosten bestaande uit vracht-, administratie- en betalingskosten zijn voor rekening van de koper
    • Zijn er uitzonderingen op retourneren?
      Artikelen die speciaal besteld zijn en niet standaard in ons assortiment zijn opgenomen kunnen niet geretourneerd worden. Daarnaast vallen op maat gesneden producten buiten deze voorwaarden.
    • Terugbetaling

      • Hoe werkt de terugbetaling na retourneren?
        Zodra we de retourzending hebben verwerkt zullen we de terugbetaling ook verwerken. De terugbetaling zal op dezelfde manier als waarmee betaald is verwerkt worden. Betaald met iDEAL? Dan wordt het bedrag teruggestort op het rekeningnummer waarmee is betaald. Zodra het geld is teruggestort ontvang u een bevestigingsmail.
      • Hoe werkt de terugbetaling na annuleren?
        Een bestelling geannuleerd? Zodra we de annulering verwerkt hebben, ontvangt u het bedrag op dezelfde wijze als hoe u heeft betaald terug. Hoe snel u het bedrag ontvangt hangt af van de betaalmethode.
        • iDEAL: binnen 3 werkdagen
        • Creditcard: de reservering wordt na 3 dagen opgeheven
        • Op rekening: het bedrag zal niet worden geïncasseerd. Is het bedrag al geïncasseerd? U kunt deze verrekenen met de volgende factuur
      • Wat als ik geen terugbetaling heb ontvangen?
        Heeft u na bevestiging van ontvangst binnen 5 werkdagen het bedrag nog niet ontvangen?
        Neem dan contact op met onze klantenservice.
      • Ruilen

        • Kan ik producten ruilen in de winkel?
          Producten kunnen in een van onze vestigingen geretourneerd worden. Neem het product mee naar de vestiging, onze deskundige en ervaren adviseurs helpen met plezier een product te vinden dat wel aansluit op uw wensen en eisen.

Retourneren

Artikelen kunnen geretourneerd worden volgens de daarbij geldende regels. De voorwaarden die gelden voor het retourneren staan vermeld in onze leveringsvoorwaarden. Klik hier om naar onze leveringsvoorwaarden te gaan.

Een retouraanvraag kunt u indienen door onderstaand formulier volledig in te vullen. Na ontvangst van de retouraanvraag zullen wij zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. U ontvangt zelf ook een kopie van uw aanvraag op het door u ingegeven e-mailadres.




Retour formulier

U kunt meerdere artikelen retourneren, klik hiervoor op "Artikel toevoegen" onderaan het formulier. Zodra alle gegevens correct zijn ingevoerd kunt u het formulier indienden door op de button "Retour aanvragen" te klikken.

Wildkamp maakt gebruik van cookies