0
Case | Strategisch thuismagazijn biedt Hewi zekerheid

Case | Strategisch thuismagazijn biedt Hewi zekerheid

Klantgerichte dienstverlening waarbij ondersteuning en service voorop staan, dat kenmerkt Hewi. Met een strategisch 'thuismagazijn' en samenwerking met leverancier Wildkamp kunnen de benodigde materialen snel en efficiënt worden verkregen, rechtstreeks vanuit het distributiecentrum.

Hewi Watertechniek Hewi Watertechniek BV is gespecialiseerd in het ontwerpen, aanleggen en onderhouden van beregeningssystemen. Projectontwikkelaars, particulieren en hoveniers weten Hewi watertechniek goed te vinden. Alwin van der Veen, bedrijfsleider bij Hewi watertechniek: “Onze kracht ligt onder meer in het ontzorgen van de hovenier. De hovenier met minder kennis van beregening voorzien wij van onze expertise op het gebied van water en sproeiers.” Geen project is te groot voor Hewi: van bronboringen tot het aanleggen van een compleet beregeningssysteem.

Dienstverlening en ondersteuning

Als specialist op het gebied van beregening komt Hewi vaak bij de klant om zde situatie te inventariseren. Hoveniers schakelen Hewi ook steeds vaker in als het gaat om ondersteuning op het gebied van service. Met het thuismagazijn kan Hewi snel schakelen en de hovenier kan zich focussen op zijn tuinklus. “Onze storingsbussen zijn voorzien van alle onderdelen voor een beregeningsinstallatie. Of het nou om problemen gaat met de sproeier zelf, de kleppen, koppelingen of een pomp. We kunnen het à la minute repareren. We ondersteunen de hovenier steeds vaker op het gebied van service. Denk aan storingen bij beregeningsinstallaties, maar ook onderhoudscontracten. Bij een onderhoudscontract komen we in het voorjaar opstarten, rond de bouwvak doen we een controleronde: functioneert alles nog naar behoren en in het najaar maken we de installatie vorstvrij.”

Thuismagazijn

Hewi watertechniek heeft twee locaties samengevoegd in Geesteren. Hierdoor ontstond de mogelijkheid een geordend magazijn in het pand te huisvesten. Alwin: “De busjes die overdag heen en weer rijden naar Wildkamp zorgen voor onnodige kosten. In de ochtend moeten de jongens naar een project rijden en ’s avonds weer terug. We lossen dat nu op door al het nodige materiaal zelf op te slaan.”

Schapkaartje van Wildkamp

Door het ‘thuismagazijn’ in te richten met de schapkaartjes van Wildkamp kan Hewi het magazijn georganiseerd inrichten en via de app direct bestellen vanuit het distributiecentrum van Wildkamp. “In de bouwvak hebben we het hele magazijn tezamen met de schapkaartjes op orde gebracht. Alle producten die we gebruiken liggen hier op voorraad met de schapkaartjes van Wildkamp. Iedere ochtend loop ik door het magazijn en bestel ik dat wat nodig is direct via de Wildkamp app. In het hoogseizoen bestellen we makkelijk 4 tot 5 keer in de week via de app.” Het thuismagazijn zorgt ervoor dat Hewi nooit mis grijpt. Juist met de storingsbussen is het belangrijk dat de jongens alles op voorraad hebben liggen.

Scannen met de app

In de app zijn de artikelen altijd op voorraad. Wanneer het om grote aantallen gaat is het niet altijd mogelijk 100 stuks van één product op voorraad te hebben. Dit is voor Hewi geen probleem meer met de schapkaartjes. “We kunnen altijd precies het juiste product bestellen. De kans op foutjes wordt steeds kleiner, omdat we werken met exacte artikelnummers. Een verkeerde buis is snel geleverd en dit is in het hoogseizoen heel vervelend. Wanneer we in de ochtend bestellen hebben we het de volgende dag in ons thuismagazijn liggen. Daarnaast bestellen we via de app vaak 50 à 100 stuks van een artikel, in de vestiging is dit niet altijd op voorraad. Daarnaast komt het bij Hewi wel eens voor dat ze nieuwe of andere producten op voorraad willen hebben, waar geen schapkaartjes voor zijn. “Dan rijden we naar Wildkamp en het team daar zorgen ze ervoor dat de schapkaartjes tijdens een kop koffie klaar gemaakt worden. Kortom, de service van Wildkamp Vriezenveen zorgt ervoor dat we het magazijn efficiënt en slim hebben kunnen inrichten”, besluit Alwin.



Hewi Hewi Hewi

Vraag onze kenners

Heb je vragen over artikelen of diensten of kun je ondersteuning gebruiken bij jouw project? Persoonlijk advies is bij Wildkamp altijd binnen handbereik. We staan graag voor je klaar om je te helpen. Samen komen we verder!

Live Chat

Stel direct jouw vraag aan één van onze kenners. Op werkdagen van 08:00 - 19:30 uur

Telefoon

Bel 0523 68 75 10 voor telefonische ondersteuning. Op werkdagen van 07:30 - 19:30 uur

WhatsApp

Voeg ons nummer 0523 687500 toe aan jouw contactlijst en stuur ons een appje. Op werkdagen van 08:00 - 19:30 uur

E-mail

Stuur een bericht naar verkoop@wildkamp.nl en we nemen contact met je op. Altijd antwoord binnen 1 werkdag

Ontdek de Wildkamp app!

Ontdek de Wildkamp app

Bestel altijd en overal eenvoudig online of gebruik de handige scanfunctie in de vestiging om sneller te winkelen.